o köye iş makineleri girdi, vatandaş gözyaşlarını tutamadı

Konya Ilgın’da kömür madeni için tarım arazilerinin kamulaştırılmasına karşı çıkan Çavuşcugöl köylülerinin tarlalarına jandarma eşliğinde iş makineleriyle girildi. Köy sakinlerinden bir kişi, AKP’li Milletvekili Özdemir’e, “Memleketi bitirdiniz. Siz de hiç mi Allah korkusu yok?” 

Türkiye'nin konuştuğu o köye iş makineleri girdi, vatandaş ...

kömür üretim faaliyetlerini devam ettirebilmesi için

Konya’nın Ilgın ilçesine bağlı Çavuşcugöl Mahallesi’nde 3 Ocak’ta Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla Türkiye Kömür İşletmeleri Kurumu’nun 165 bin metrekare sahada kömür üretim faaliyetlerini devam ettirebilmesi için acil kamulaştırma kararı alındı.

ŞİMDİ ÇALIŞMALAR BAŞLANDI

Kamulaştırma kararına karşı günlerdir mücadele veren Çavuşçugöl Mahallesi sakinlerinin tarlalarına bugün iş makinaları girdi. Yüzlerce Jandarma ve çevik kuvvet polisi köy girişinde ve iş makinalarının çalıştığı alanda geniş güvenlik önlemi aldı.

kuvvvetle girdiler

Yaklaşık 2 bin civarı jandarma ve 10 TOMA köylülerle iş makinelerinin arasına barikat kurdu. Jandarmaya tepki gösteren köylüler, köyü terk etmek için yürüyüşe geçti. Ancak jandarma köylülerin, köyü terk etmesine izin vermeyerek giriş ve çıkışları kapattı.

Köyünü savunanlara jandarma engeli

ENGEL OLMAYA ÇALIŞTI AMA NAFİLE

Yaşanan gelişmelerin ardından İYİ Parti Konya Milletvekili Fahrettin Yokuş da yurttaşlara destek için bölgeye gitti. Burada vatandaşların taleplerini dinleyen Yokuş, daha sonra köylülerle birlikte köyün girişine yürüdü.

Köy girişinde jandarma komutanı ile konuşan Yokuş, bölge halkını temsil eden bir kaç kişi ile kazı çalışmalarının yapıldığı yere girdi. Köylülerin tarlasında kazı yapan iş makinalarının önüne geçen Yokuş, çalışmaları kısa süreliğine durdurdu. Yokuş’un alandan ayrılmasının ardından iş makinaları kazıya kaldıkları yerden devam etti.

GÖZYAŞLARINA HAKİM OLAMADI

Yokuş ile birlikte tarlasına giren ve iş makinalarının kazı yaptığını gören Sıtkı Mavuş isimli mahalleli gözyaşlarına hâkim olamadı.

Duruma isyan eden Mavuş, “Ben burada doğup, büyüdüm. Ben Müslüman bir Türk evladıyım. Ben devletime itaat ediyorum ve bir gün bile olsa ihanet etmedim. Ama ben bugün devletime ve Cumhurbaşkanına küstüm” ifadelerini kullandı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ödüllü doktor Adem Topkara cezası bittiği halde tahliye edilmiyor

İstanbul'da ne oluyor? bu bir komplo mu yoksa farkındalık eksikliği mi?

Deprem felaketinin yeni görüntüleri ortaya çıktı…