Mersin'de Cumhur İttifakı yine borçlanma yetkisi vermedi

Mersin Büyükşehir Belediye Meclisi’nin temmuz ayı birinci bileşim toplantısında, Başkan Vahap Seçer’in 250 milyon liralık borçlanma yetkisi talebi Cumhur İttifakı oylarıyla yeniden reddedildi.
Mersin Büyükşehir Belediye Meclisi, 2020'nin İlk Toplantısını ...

Bu yıl bütçesinde 310 milyon liralık  ...

Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, salgın süreci nedeniyle belediyenin bu yıl bütçesinde 310 milyon liralık bir açık oluşacağını belirterek borçlanma yetkisi istedi. Belediye Meclisi’nde çoğunluğu elinde tutan Saray İttifakı üyeleri, herhangi bir gerekçe göstermeden borçlanma talebine ret oyu verdi. Başkan Seçer, “Eksik kaldığım noktalarda makul şartlarda borçlanamazsam bu arabayı yürütemem. Yürütemediğim noktada mağduriyeti Mersin halkı yaşar” dedi.

Başkan Seçer borçlanma talebinin nedenleri açıkladı

Borçlanma yetkisiyle ilgili teklif üzerine Meclis’e bilgi veren Başkan Seçer, “Geçtiğimiz birleşimde yaptığımız değerlendirmelerde borçlanma talebinin neden olduğunu, hangi konularda paraya ihtiyacımız olduğunu, geçmiş dönemlere ait yaptığımız harcamaların, ödemelerin, mali tablomuzun ne olduğunu burada sizlere uzun uzun anlatmıştım. Ancak daha sonra sizlerin yaptığınız açıklamalarda, kamuoyuna yansıttığınız değerlendirmelerde sanki Büyükşehir Belediyesi borçlanma talebinin gerekçesini iyi anlatamamış gibi kanaat oluşturmaya çalıştınız. Ben bu konuda tekrar sizlere uzun uzun anlatmıştım. Ben bu konuda tekrar sizlere bazı başlıklarla değerlendirme yapmak istiyorum” dedi.


Cumhur İttifakı yine borçlanma yetkisi vermedi

 Ben meramımı anlatmaya çalışıyorum

Başkan Seçer’in açıklamalarının ardından Meclis üyeleri borçlanma teklifi üzerine söz aldı. Bu sırada hem Meclis üyeleriyle Başkan Seçer arasında, hem Meclis üyelerinin kendi aralarında zaman zaman tansiyon yükseldi, tartışmalar yaşandı. Bazı Meclis üyelerinin ithamları üzerine Başkan Seçer, “Kimseyle kavga niyetinde değilim. Ben meramımı anlatmaya çalışıyorum. Bu lisanla anlatıyorum” dedi. Gerginliğin uzaması üzerine Başkan Seçer, oturuma 5 dakika ara verdi. Aranın ardından yapılan oylamada Başkan Seçer’e borçlanma yetkisi verilmesi AKP ve MHP’li üyelerin blok oyuyla reddedildi. 40 Meclis üyesi ret oyu verirken, 33 Meclis üyesi ise kabul oyu kullandı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ödüllü doktor Adem Topkara cezası bittiği halde tahliye edilmiyor

İstanbul'da ne oluyor? bu bir komplo mu yoksa farkındalık eksikliği mi?

Deprem felaketinin yeni görüntüleri ortaya çıktı…