Ülkedeki Türk varlığı ... Somali'de yeni bir rejimin seçilmesinden sonra bile devam etme olasılığı hakkında sorular

 Jubaland Eyaleti Derviş güçleri ile Türkiye'den silahlanma ve askeri eğitim alan Gurgur hükümet güçleri arasında 25 Ocak 2021 arifesinde Balad Hawa kentinde meydana gelen çatışmalarda en az 15 kişi hayatını kaybetti.


Bu adım, Türkiye'nin, federal hükümetin iki komşu ülke Kenya ve Somali arasında bir savaş olarak göstermeye çalıştığı iç Somali savaşına ne ölçüde dahil olduğunu gösteriyor.


Somali'deki Türk varlığı, çeyrek milyondan fazla Somalilinin hayatına mal olan bir kuraklığın ardından Türkiye'nin Somali'ye insani yardım sağladığı 2010 yılına dayanmaktadır. Ancak, Türk yardım kuruluşları ve halka insani destek sağlayan kuruluşlar değiştirilmiştir. Kuraklık döneminin sona ermesinin ardından Türk devi şirketler tarafından Başkent Mogadişu'daki Mogadişu ana limanı ve Adam Adi Uluslararası Havaalanı'nın yanı sıra ülke çapında sağlık ve eğitim kurumları ve merkezleri yönetiliyor!


Geçtiğimiz on yılda Somali'nin durumu üzerindeki Türk etkisi sadece insani yardım ve yatırım alanlarıyla sınırlıydı, ancak son zamanlarda Türkiye'nin Somali'de Türk-Katar'a bağlı otoriter bir idari sistem kurmayı amaçlayan bir Katar planı uygulamaya çalıştığı ortaya çıktı.


Mogadişu'daki (Türksom) Türk askeri üssü iki tür yüksek eğitimli Somali kuvveti eğitiyor: (Harmad ve Gurgor) Birinci tip askeri polisin görevlerini üstlenir ve ikinci Nog, Somali silahlı kuvvetlerinin bir bölümünü temsil eder. ancak tüm bu güçlerin emir ve talimat alması dikkat çekicidir Türk askeri liderliği Türksom üssünde ve aynı zamanda bazı Somalili siyasetçiler için bazı politize ve hedefli askeri ve güvenlik operasyonları yürütüyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ödüllü doktor Adem Topkara cezası bittiği halde tahliye edilmiyor

İstanbul'da ne oluyor? bu bir komplo mu yoksa farkındalık eksikliği mi?

Deprem felaketinin yeni görüntüleri ortaya çıktı…