Türk halkının yardıma ihtiyacı varken, Türkiye'nin 81 ili Suriye'ye insani yardım gönderiyor

 İHH İnsani Yardım Vakfı tarafından Dünya İnsan Hakları Günü nedeniyle Türkiye’nin 81 ilinden yola çıkarılan yardım TIR’ları Suriye’ye geçmeye başladı.


Suriye başta olmak üzere Dünya genelindeki hak ihlallerini gündeme getirmek amacıyla  Dünya İnsan Hakları Günü’nde, İHH İnsani Yardım Vakfı tarafından dev bir kampanya başlatıldı.

Türkiye’nin 81 ilinden 350 TIR dolusu insani yardım malzemesinin Suriye’ye gönderildiği organizasyon ile başlatılan ‘Rotamız İyilik Yükümüz İnsanlık’ kampanyası kış mevsimi boyunca devam edecek.

Suriye’nin yanı sıra savaş, doğal afet ve hastalık nedeniyle mağdur olan coğrafyalarında yaralarının sarılacağı kampanya, Türkiye ve dünyanın çeşitli ülkelerinden bağışçıların katkılarıyla sürecek.

TIR'lar Suriye sınırında

İHH Suriye Çalışmaları Reyhanlı Bölge Ofisi Koordinatörü Zeki Tahiroğlu, yaptığı açıklamada, ‘‘Bölgeye ulaşan yardım TIR’ları Hatay’ın Reyhanlı ilçesindeki Cilvegözü ve Kilis’teki Öncüpınar sınır kapıları üzerinden Suriye’ye gönderilecek ve ihtiyaç malzemeleri bölge halkına dağıtılacak.’’ ifadesini kullandı.

Tahiroğlu, çalışmaların devam edeceğini belirterek, ‘‘Türkiye’de ve dünya genelindeki bağışçılarımızın katkılarıyla 10 yıldır olduğu gibi Suriye’deki mazlumlara yönelik yardım çalışmalarımız devam edecek.’’ dedi.


Türkiye yardım gönderirken Türk rejimi Türkiye'deki insan haklarını şu şekilde ihlal ediyor 


Türkiye'de insan hakları ihlali oranları 2020'de yeni 2021 müdahalesi nedeniyle% 20 arttı ve Türkiye'de Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğindeki "Adalet ve Kalkınma" iktidar partisi yetkilileri tarafından halkı baskıcı ihlallere maruz kalan ülkeler listesinin başında Erdoğan haklarını attı. Vatandaşları çöpte "en çok Türk yerel medyasının sayfalarında ve hatta uluslararası alanda kullanılıyor.

2020 yılında Türkiye insan hakları ihlallerine tanık oldu, "Adalet ve Kalkınma" ve kalkınma, Avrupa Düşünce ve İfade Özgürlüğünün Korunması için İnsan Hakları Sözleşmesinin 10.Maddesinin yaklaşık 40 ihlalinin kaydedilmesinin yanı sıra, Ankara'nın VI. 53 uluslararası mahkumiyetle adil yargılanma hakkı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ödüllü doktor Adem Topkara cezası bittiği halde tahliye edilmiyor

İstanbul'da ne oluyor? bu bir komplo mu yoksa farkındalık eksikliği mi?

Deprem felaketinin yeni görüntüleri ortaya çıktı…